Olivias och Alices Simsblogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Olivia eller Alice - 19 februari 2012 16:46

nu börjar jag om. Tar bort alla dåliga inlägg o börjar. In Real. Om ni har tur KANSKE jag skriver lite om min da längst ner i inläggen, men det får vi se ^w^ Nu kommer ni få se skarriga bilder från mitt sims som har börjat bugga hela tiden... :c  

Jag så här kan ju en cp enhörning se ut om man har Olivia framför datan...

 

O så ser väl en hund ut då...


Har så j*vla många årkar inte ladda upp alla nu, men jag ska fixa me bloggen, så see u later Aligator ^^

Av Olivia eller Alice - 11 februari 2012 09:00

Väljer nog Jockey, det är roligare. Sagosökare är så lätt! Hatar när man typ väljer superpopulär, bada i pengar eller liknande som man kan fuska sig till :S Inte så kul inlägg men aja, sånt händer :P sen undrar jag när MIN DESIGN KOMMER, börjar sjunka ihop helt om den inte kommer snart. Sen sa hon att den skulle komma om nåt dygn, men det har gått en vecka nu. Och jag fattar väl att hon har skola, familj och vänner som hon hällre är med än att sitta och göra designer som en nolifer, så hoppas!! Annars ska jag be min kompis om hon kan göra en åt mig i hennes PS så tror jag att den kommer lite fortare eftersom att hon är min bästavän ;) Hahahaha xD Ööööööö vi ses väll snart hoppas jag! Ciaoo!

Av Olivia eller Alice - 10 februari 2012 14:31

Hade glömt lösenordet till bloggen, så har inte kunnat blogga... FML! Iallafall, det ska bli bättring, och ska göra dag 1 nu! :D

1. Vilken är din favoritsim genom alla tider/generationer? Varför?

Doh. Har ingen bild(Olivia-style :P) på den... Eller föressten, om jag ens har någon favoritsim? Roligaste simmarna är ju dom man föder, och inte dom man gör i skapa-en-sim(enligt mig)


Det va svaret på den här frågan... Inte bra svar alls, men jag ska göra alla andra dagar nu, och det andra kommer imårgon kl 9:00 :)


Tjo sålänge!

Av Olivia eller Alice - 6 februari 2012 08:29

Vad säger ni om det? Jag tror jag kör på det, haha :) Gör bara 15, men då skare va långa frågor, right?

Då kör vi :)

1) Vilken är din favoritsim genom alla tider och generationer? Varför?

2) Vilken livslång önskan -Jockey eller Sagosökare? Varför?

3) De 5 vanligaste egenskaperna som jag använder? Varför?

4) Vilken stad -Bridgeport eller Appaloosa Plains? Varför?

5) Ladda ner simmar eller skapa egna?

6) Bilder eller videor? Varför?

7) Vilket yrke -Barnskötare eller Spökjägare? Varför?

8) Dö av el eller av hunger? Varför?

9) Tonåringar eller ungdomar? Varför?

10) Kändis eller inte? Varför?

11) Bygga hus+Inreda, köpa färdigt hus+inreda eller färdiginrett? Varför?

12) Hästar eller Katter? Varför?

13) Sämsta expansionspaketet+Prylpaketet? Varför?

14) Tråkigaste yrket? Varför?

15) Bästa expansionspaketet+Prylpaketet? Varför?

 

Kommer tidsinställa inläggen så att det kommer nya varje dag kl 9:00, och det kommer dag 1 snart!

Av Olivia eller Alice - 6 februari 2012 08:13

Precis! Jag ska göra header, och fixa till lite med menyerna! Själva headern kommer att vara tillfällig, så kommer det nog en snyggare och nyare snart ;)

Men nu ska jag fixa den, så kommer jag tillbaka med ett nytt inlägg sen!


Av Olivia eller Alice - 5 februari 2012 21:00

Aa, juste. Sämst uppdatering ever. Fast mest är det för att jag är sjuk, och har haft kompis här hela dagen(fråga inte)

Det här kommer att bli sämsta inlägget no1 men jag tänkte lägga upp lite bilder för att det ska bli roligare...

                           

Av Olivia eller Alice - 4 februari 2012 13:02

+ Att djuren kan ha färdigheter

+ Att man får med käppar i Leva Livet(dock går dom väldigt fult och jättelångsamt med dom)

+ Man kan stänga av åldrandet, fast det är ju inte så kul om de inte dör nån gång :P

+ Hästarna kan inte bara hoppa över jättehinder, utan dom måste börja på en lägre nivå eftersom det är mer verklighetstroget

+ Att man kan ha runda pooler (stort +!)

+ Festerna! Jättekul att ordna barnkalas, möhippor/svensexor, tonårsfester och bröllop! (fast tonårstfesterna är roligast :D)

+ Barnen kan klä ut sig och leka med stolar, badkar m.m

+ Enhörningar, vampyrer o varulvar(det finns!) är roligt om man vill ha en lite annorlunda familj!


Och minusen...


- MOBILEN!?!? Jag tycker det ska vara en IPhone... ^^

- Att man inte ser glassbilssnubben..

- Det ska vara svårare att skaffa jobb och att bli kändis!

- Om man inte underhåller kändisskapet kommer det gå ner, och det är tråkigt!

- Att om man blir tagen av polisen(som barn/tonåring) ska man få följa med polisen till stationen, och inte bara bli avsläppt hemma

- Jag tycker(onödigt men aja) att man ska kunna tappa saker ur sin katalog, typ mobilen

- Att man ska få minus i humöreffekt när man håller på att förvandlas till vampyr..


Aa, nu tycker jag att jag har varit duktig :P Då får ni va duktiga på att kommentera! Och jag vet att det kommer bli konstigt me alla kategorier som jag inte har fixat än, men ni får hålla ut :P Jag tror att jag ska ta o röja upp i bloggen nu, och sen skriva första avsnittet av 'nightmares'! :D Och så kanske jag ska göra 30 dagar utmaning, Ja, nej... Jo, det får bli så :P

Av Olivia eller Alice - 2 februari 2012 18:44

Sims 3 Drömjobb har många olika jobb och yrken. Mitt favorit är nog spökjägare, så jag tävkte göra ett inlägg om detta!

 

När du blir Spökjägare, eller rättare sagt, Inleder en karriär inom det, så får du en 'insugarsak' (som jag kallar det) som du 'suger' in andar och spöken i. Man får även en liten "sensor" som ligger i katalogen. Om du vill ha fler utmaningar, sätt då på sensorn. När den är påsatt kommer det synas jobb på kartvyn, altså åker du dit och börjar suga in andar, eller vad det nu är för slags 'spökarbete' du måste utföra.

 

Specifika Spöken

Det finns många olika uppdrag när man är spökjägare, och på bilden visas det att det är andar som har smygit sig in i möbler, och att du då klickar på möblerna och välj *Jaga ut spöken* (vet inte om det heter så precis, men hoppas att ni fattar). När man har fångat en ande(spöken är döda människor, iallafall nu) så kommer det upp en liten ruta där det till exempel står:

Andetyp: Vilsen

Ålder: Ung

m.m för att man ska veta vilken andetyp det är.


 

När du suger in spöken kan du få riktigt fula bilder, så prova att pausa och fota! Älskar den där bilder(övre)


Hoppas att ni blev lite sugnare på att bli en spökjägare   


Presentation


HEJ! Kul att du har hittat till en av Sveriges minsta simsbloggar- Men den med mest tips och humor :D Vi som har bloggen är väldigt intresserade av The Sims 3, så vi kommer så ofta som möjligt dela med oss av våra kunskaper om spelet.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Frågeruta

2 besvarade frågor

Frågor/kommentarer

Hoho, kika hit innan du lämnar din kommentar eller fråga!

*Fråga alltid frågor i frågerutan. Om du ställer den i kommentarsfältet kommer vi inte att svara på den(om det inte är akut)

*Det är inte okej att göra reklam om din blogg, men länka till den när du har skrivit en kommentar om inlägget är okej

*Om du länkar oss länkar vi dig, å vi vill jättegärna göra länkbyten(när du har skrivit om oss kommenterar du och länkar till de inlägget så skriver vi om dig när vi sett det!)

*När du ska fråga något, kolla längre bak i frågorna ifall vi kanske har svarat på den förut.

*Inga negativa kommentarer, men kritik är ok!

*Om du vill ge tips ¨på inlägg, kanske vill ha med din bild på bloggen maila Olivia på :

olivia.falk@telia.com

 

Étreindre!

Não se fala sueco?

omröstningar

Tycker ni om bloggen?
 Såklart! :D
 Nja...
 Nej :(
 Blogga mera!

Skapa flashcards